Tuesday, February 21, 2012

~Si Mulut Becok dan Lelaki Idamannya~

Assalamualaikum semua..


Sebenarnya mau update blog pasal BIG, tapi belum dapat gambar-gambarnya lagi..tangan ni pula mula la gatal mau menaip yang ntah apa-apa..saja mau merepek sorang-sorang..best apa..hehehe..*buat-buat macam sudah siap semua kerja..jadi ni la dia-si mulut becok dan lelaki idamannya..


Si mulut becok?siapa tu?em, gambar kat bawah tu la orangnya..agak comel kan?please say yes..*minta puji jap..

Gambar latest..sempat bergambar pagi tadi masa rehat..

Alkisahnya,aku la si mulut becok tu..becok ka?boleh la..sebabnya kalau sudah mula bercakap,pandai la tu non-stop..merepek,merapu..semua ada..penyakit yang aku sendiri pun baru sedar..sebab kalau dulu,nda la juga teruk macam sekarang ni..sekarang,aku akan main cakap ja..contohnya macam pembentangan..kadang-kadang aku sendiri pun nda ingat sangat apa yang aku sudah cakap..sampai begitu sekali ni..tapi bentang ikut pengetahuan juga la..kalau nda,malu la kat depan tu nanti..


Gambar hiasan semata-mata..sempat lagi nampak penyakit-penyakit mulut masa google tadi..terus cepat-cepat close tab..

Persepsi orang dengan aku ni,pertamanya-serius..serius sangat ka ar?kali la..tapi bila sudah kenal,mesti persepsi tu akan berubah..aku ni boleh tahan juga..pandai datang 'gila-gila'..means of that,boleh juga di bawa bergurau..penegasan di sini,serius saya nda juga sampai tahap 'makan orang'..makan nasi juga..hehehe..jadi lepas ni jangan la segan untuk tegur..


Ok siap pasal cerita si mulut becok..beralih pula pada lelaki idaman..ni apa kes tiba-tiba pasal lelaki idaman ni?saja ja sebenarnya..mungkin sebab tengah hari tadi dengar forum 'bila hati sudah cinta' kot..hehehe..nda la..saja ja sebenarnya..tiba-tiba mau update blog..dan tajuk tu yang muncul dalam fikiran aku..


Apasal muka macam sama ja semua ni?adik beradik kali ar..hehehe..

Pertamanya,macam hadis Rasulullah SAW..pilih la pasangan yang beragama..jadi aspek pertama yang dinilai mesti la agama..boleh membimbing ke arah jannah..aku ni jenis suka yang beragama,tapi nampak biasa..maksudnya,dia tau pasal agama,hukum hakam..tapi tidak ditonjolkan sangat dari penampilan dia..means,dressing dia yang biasa-biasa ja..lagi,mesti la yang ada kerjaya..kalau nda,macam mana mau sara keluarga kan..so,agama dan kerjaya menjadi keutamaan..

Pinjam gambar ni jap..nice kan?
Rupa pula,cukup la yang good looking..maksudnya nda juga hensem sangat..just nice..yang sedap mata memandang..kalau hensem betul ni,mesti orang cakap..'laki dia punya la hensem..tapi isteri dia biasa-biasa ja..' oh tidak!betapa tergurisnya hati masa tu..lagipun kalau yang hensem betul ni,mesti ramai yang minat..konfem jadi tumpuan..semua perempuan tengok si suami tu ja..dah la aku ni jenis yang pencemburu..tapi cemburu biasa-biasa ja la..bukan juga cemburu buta..








Siapa setuju kalau aku cakap jejaka-jejaka korea ni hampir semua hensem-hensem belaka?terutamanya artis..angkat tangan..mesti ramai yang angkat tangan punya..mesti la semua setuju yang dorang ni hensem..em,ni bukan mau burukkan dorang..tapi memang ramai yang buat 'plastic surgery'..jadi tak ori la kan?lagipun,saja minat..aspek pertama tadi kan yang beragama..jadi jejaka korea nda termasuk dalam list..*macam la jejaka korea mau pandang ni ba..hehe..


Seterusnya,yang pandai buat kerja rumah..macam masak,mengemas..boleh juga bantu nanti..nda la isteri sorang-sorang ja yang buat semua..kan nice kalau buat sama-sama..masak sama-sama..kemas rumah sama-sama..how sweet..hehe..lagi yang pandai layan karenah anak-anak..maksudnya,termasuk la pandai memujuk..jadi tiada la kes hantar anak-anak pergi rumah mak dia kalau isteri outstation ka..atau kursus..hehe..bukan anak-anak ja yang pandai merajuk,ibu or umi budak pun pandai merajuk juga..:p

Nda payah la terer masak sampai macam chef..masak biasa-biasa pun cukup..asalkan tekak boleh telan..hehe..

Lepas tu,aku suka yang pandai buat lawak..lawak bodoh tu nda la..lawak yang menghiburkan..yang penting,dia boleh buatkan aku ketawa,ceria,dan boleh ubah mood aku..aku ni da la becok,kalau dapat yang pandai buat lawak,semestinya nda pernah la rasa sunyi..hehe..em,kalau boleh nyanyi,lagi best..romantik apa..hehehe..aku suka jenis yang romantik but not kasanova..biar la aku yang pertama dan terakhir..tiada yang lain di hati dia..but of coz la,dia mesti utamakan mak dia dulu..dan aku pula mesti la berusaha untuk jadi menantu kesayangan..*mula berangan..hehe..



So sweet..:)

Seterusnya,yang boleh terima aku apa adanya..yang boleh terima semua kelemahan dan kelebihan yang aku ada..sayang dan cinta aku seadanya..lepas tu,boleh terima dan treat family aku macam yang dia buat dengan family dia..







Aku bukan la perfect..so,i need someone yang boleh melengkapi aku..kan tujuan pernikahan tu sendiri,bukan la untuk mencari yang sempurna..tapi mencari seseorang yang boleh sempurnakan kita..maksudnya saling melengkapi la..


 FB: apa yg aku tau..tgk2 x smestinya suka..suka x smestinya syg..dn syg x smestinya cnta..smuanya brbeza..bkn sma..lngsng x serupa..tp bila hti sdh cnta??

~hnya mmpu biarkn buat sektika..mls utk d fkirkn..biar saat dn ktkanya tba..mgkn dia bkn orgnya..mnnti sapa dia yg sbnrnya d cpta..



Status di fb sebenarnya tu, ada makna..entah la..fall in love tu nda la..cumanya jatuh suka dengan seseorang kali..tapi tu la..suka tak semestinya sayang kan..but nda mustahil berubah kepada sayang..apa pun,hanya mampu tunggu dan lihat..doa mudah-mudahan yang terbaik akan berlaku..



Resepi kasih sayang..






Tittle zaujah tu entah bila sampai serunya..ALLAH saja yang tau..walau siapa pun dia yang diciptakan untukku..pemilik tulang rusuk kiri yang aku ada sekarang,aku terima dia seadanya..sebab itu la orangnya jodoh yang ALLAH sudah tetapkan sejak azali lagi..menunggu saat dan ketikanya tiba..lafaz sakinah yang meniti di bibirnya..


Ok la,sampai sini untuk entri kali ni..nanti update lagi..selamat malam..


p/s: aku bukan jiwang orangnya..aku cuma berjiwa sastera..:)

3 comments: